Kanał Rss
Content
Pustka Główna
30 kwietnia 2014

Lokale na wrocławskim Dworcu Głównym nadal świecą pustkami, choć w ostatnim czasie pojawili się nowi najemcy w postaci sieciówek z branży gastronomicznej. Zupełnie fatalnie prezentuje się sytucja na pierwszym piętrze, gdzie miała powstać galeria handlowa. Jeśli nowych najemców będzie przybywać w takim tempie jak dotychczas, dworzec kolejowy stanie się cieniem nowego centrum i zarazem dworca PKS po drugiej stronie ulicy Suchej.

W czerwcu 2012 roku dosłownie na ostatni gwizdek zakończyły się główne prace remontowe, tak by pilkarscy kibice zmierzajacy na stadionmogli przynajmniej wysiąść bezpiecznie z pociągu. Cała inwestycja kosztowala 324 mln złotych.  Takiego dworca zazdrościli nam przybysze, którzy przyjechali na Euro 2012, ale zazdrość trwala krótko, bo poźniej ludzie ci i sami wrocławianie mogli tylko współczuć.

Zabytkowy budynek, mimo że zyskal oryginalną barwę elewacji, w środku trącił pustką. Po remoncie na dworzec nie wróciły znane marki. Przynajmniej nie od razu.

- Mechanizm działania był prosty: “są duże i łatwe pieniądze z budżetu, to remontujmy”. Nikt nie zastanawiał się za bardzo, co mają nam dać te dworce, jak mają się utrzymać i jak przyciągnąć kogoś więcej, niż tylko pasażerów – oceniał karol Krammer na lamach branżowego magazynu “Z biegiem szyn”.

Tymczasem zupełnie odwrotna sytuacja panuje na dworcach w Poznaniu czy Katowicach. Tam obiekty powstały od fundamentów i niemal od razu znalazłych chętnych na wynajem powierzchnii handlowych.

Do grona najemców na Dworcu Centralnym w Warszawie dołączają nowe, znane marki. Poziom wynajęcia powierzchni komercyjnej w obiekcie wzrósł tym samym do 80 procent. Podróżni już mogą korzystać z nowych lokali, kolejne zostaną otwarte w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Chodzi m.in. o cukiernię A. Blikle.

- Staramy się jak najbardziej zróżnicować ofertę handlowo-usługową dla naszych podróżnych – mówi Małgorzata Szychułda, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji Nieruchomości w PKP S.A. - Na dworcach coraz częściej oprócz kiosków i lokali gastronomicznych otwierane są także apteki, księgarnie, drogerie, a nawet sklepy z odzieżą. W wielu obiektach pojawiają się również więksi najemcy sieciowi. Chcemy, aby nasza oferta była jak najbardziej dopasowana do potrzeb osób, które korzystają z dworca - dodaje.

Według danych PKP najlepsze rezultaty widoczne są na dworcach Warszawa Wschodnia i Kraków Główny, gdzie stopień wynajęcia powierzchni przez najemców sięga niemal 100%. Na największych obiektach pojawia się też coraz więcej znanych marek, takich jak McDonald’s, KFC, Starbucks czy Empik.

KFC i Starbucks są już we Wrocławiu, ale to wciąż za mało, by przyciągnac na dworzec także tych, którzy nie korzystają z pociągów – a tak w dużej mierze było jeszcze przed remontem.

SłabyŚredniDobryBardzo dobrySuper! (Brak głosów! Bądź pierwszy)
Loading ... Loading ...

Polecane artykuły
Reklama
Newsletter
Chcesz być na bieżąco?

Tagi
E-prenumeratę wysyłamy z:
Zobacz poprzedni artykuł