Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ciągle pracuje nad poprawą swojego wizerunku. Tym razem MPK zamierza skontrolować kontrolerów biletów.
To już druga edycja projektu, w której tajemniczy pasażerowie będą przyglądać się codziennej pracy kontrolerów i oceniać ich skuteczność oraz przestrzeganie standardów pracy w MPK. Ankieterzy będą monitorować takie aspekty jak: umiejętność jasnego i precyzyjnego wyrażania się, słuchania, używanie odpowiedniego tonu głosu i zwrotów, a także odporność na stres. W poprzednim badaniu kontrolerzy zostali ocenieni na czwórkę z plusem. Według tajemniczych pasażerów pracownicy MPK, wprowadzali miłą atmosferę podczas kontroli, udzielali informacji o dojazdach i przesiadkach, a także pomagali osobom starszym przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Kontrolerom zdarzały się również błędy. Działali oni z zaskoczenia, zbyt cicho sygnalizowali kontrolę oraz wykonywali swoją prace z opieszałością.
Tajemniczy pasażerowie to głównie studenci działający na zasadzie wolontariatu, który za swoja prace otrzymają w prezencie bilety miesięczne. Ankieterzy będą nadzorować kontrolerów przez 4 tygodnie.