Kanał Rss
Content
Czarny namiot podbił polskie miasta!
29 sierpnia 2014

Ponad 200 osób odwiedziło w miniony weekend czarny namiot na Wyspie Słodowej, a w sumie 800 zasięgnęło porady lekarskiej związanej z profilaktyką czerniaka skóry. 24 sierpnia we Wrocławiu zakończyła się letnia odsłona ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Rakoobrona, której organizatorami są Fundacja Rosa i Fundacja Onkologiczna DUM SPIRO–SPERO.

„Za czym stoi ta kolejka?” – pytali wrocławianie i turyści spędzający ostatnie dni wakacji w stolicy Dolnego Śląska. 23 i 24 sierpnia na Wyspie Słodowej stanął tajemniczy czarny namiot opatrzony charakterystycznym hashtagiem #RKBN, w którym wszyscy zainteresowani mogli przebadać znamiona oraz uzupełnić wiedzę na temat profilaktyki onkologicznej czerniaka skóry, raka szyjki macicy i raka płuca. Wydarzenia cieszyły się wysoką frekwencją – stanowisko lekarza specjalisty odwiedziło ponad 200 osób, niektóre z nich zostały skierowane na dodatkowe konsultacje u onkologa bądź dermatologa. Uczestników spotkań nie zraziły nawet nieco gorsze warunki pogodowe – mimo deszczu i wiatru chętnie stawali przy wejściu do namiotu, cierpliwie oczekując na poradę medyczną.

Niezmiernie cieszymy się z tak dużego zainteresowania akcją. Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że nasza kampania wzbogacona o darmowe badania znamion jest niezwykle potrzebna. Uczestnicy naszych letnich wydarzeń dopytywali o kolejne miejsca, które zamierzamy odwiedzić – mówi Magdalena Kręczkowska, prezes Fundacji Onkologicznej DUM SPIRO-SPERO.

Tego lata czarny namiot Rakoobrony gościł na plażach w Warszawie, Gdańsku, Sopocie i Gdyni oraz na Wyspie Słodowej we Wrocławiu. Podczas sześciu dni przebadano ponad 800 osób, kilkudziesięciu z nich lekarze zalecili wizytę u onkologa. Poza tym uczestnicy wydarzeń wypełniali ankiety sprawdzające ich wiedzę na temat czerniaka skóry. Organizatorzy zebrali ponad 1300 kwestionariuszy.

Gośćmi specjalnymi akcji w Gdańsku byli Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska Ewa Kamińska i Wicemarszałek Województwa Pomorskiego Hanna Zych-Cisoń oraz przedstawiciele samorządu. Wydarzenie w Sopocie swoją obecnością zaszczycił prof. dr hab. Jacek Jassem.

Oprócz informacji na temat profilaktyki związanej z trzema nowotworami, uczestnicy spotkań mogli pobrać grę na urządzenia mobilne i zmierzyć się z wirtualnym rakiem, wziąć udział w konkursie, wykonać zmywalny tatuaż, wypocząć na jednym z leżaków, a także zrobić sobie zdjęcie na tle specjalnie przygotowanej ścianki. Rozdanych zostały tysiące gadżetów i ulotek edukacyjnych.

Rakoobrona nie przemija wraz z końcem wakacji. Główny punkt akcji planowany jest na jesień, gdy uczniowie szkół ponadpodstawowych wrócą do placówek, by po letnich wojażach zgłębiać wiedzę, również w zakresie profilaktyki onkologicznej. Jednym z kluczowych elementów zajęć będzie film dokumentalno-edukacyjny „Gra z rakiem”, opowiadający historie trzech osób, zmagających się z chorobami nowotworowymi.

Letnia kampania edukacyjna Rakoobrony okazała się strzałem w dziesiątkę – z zadowoleniem przyznaje Mariusz Bober, prezes Fundacji Rosa – Wakacyjne spotkania stanowią dla nas punkt wyjścia w kierunku dodatkowych działań jesienno-zimowych. Z pewnością będzie można jeszcze usłyszeć o czarnym namiocie RKBN – dodaje.

Chętne do udziału w programie szkoły mogą dołączyć do kampanii poprzez wypełnienie deklaracji, znajdującej się pod adresem: http://rakoobrona.pl/images/download/RKBN_deklaracja.pdf Do tej pory zgłosiło się ponad 170 placówek.

 

Więcej informacji udzielą:

Katarzyna Galewska, Fundacja Rosa, e-mail: katarzyna@fundacjarosa.pl, tel.: 519 054 757

Agata Biernat, Fundacja Rosa, e-mail: agata@fundacjarosa.pl, tel. 605 898 655

SłabyŚredniDobryBardzo dobrySuper! (Brak głosów! Bądź pierwszy)
Loading ... Loading ...

Polecane artykuły
Reklama
Newsletter
Chcesz być na bieżąco?

Tagi
E-prenumeratę wysyłamy z:
Zobacz poprzedni artykuł