Kanał Rss
Content
Aleja Wielkiej Wysypy już w 2020 r.
21 marca 2016

3,8 kilometrowy odcinek drogi łączącej Wielką Wyspę z ulicą Krakowską, to spełnienie marzeń okolicznych mieszkańców. W ramach inwestycji powstaną także dwa mosty: na Odrze i Oławie, skrzyżowania, wiadukty oraz ścieżki rowerowe i chodniki wzdłuż całej trasy.

Mieszkający na Sępolnie czy Biskupinie do tej pory mogli pomarzyć o szybkim przedostaniu się samochodem w okolice ulice Krakowskiej. W tej chwili by przedostać się do centrum trzeba „przebijać” się przez Plac Grunwaldzki. Budowa Alei Wielkiej Wysypy znacznie skróci czas podróży do centrum miasta, bo według wyliczeń przejazd z ulicy Krakowskiej do Stadionu Olimpijskiego może potrwać około pięciu minut.

Aleja Wielkiej Wysypy rozpocznie się od wiaduktu łączącego aleję Armii Krajowej z Krakowską, następnie dwoma mostami przedostajemy się na Biskupin, gdzie będą skrzyżowania z ulicą Olszewskiego i Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. Oczywiście w okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skrętów. W ramach inwestycji powstaną dwa mosty oraz trzy wiadukty oraz kładka dla pieszych.

Rozpoczynając od ulicy Mickiewicza, to całe skrzyżowanie zostanie przebudowane, dodana zostanie sygnalizacja świetlna, a same ulice poszerzone. Trasa alei będzie biegła wzdłuż ulicy 9 maja, a sama ulicy stanie się ślepą uliczka. Kolejnym punktem na trasie planowej drogi będzie skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego, gdzie także znajdzie się sygnalizacja świetlna, a stare skrzyżowanie z ulicą 9 maja przestanie istnieć. Od ulicy Dembowskiego do ulicy Olszewskiego trasa będzie miała dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Gdy już dojedziemy do ulicy Olszewskiego, to czeka nas kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Przystanek tramwajowe znajdą się bliżej skrzyżowaniu ze względu na likwidacje wjazdu na parkingu pomiędzy Olszewskiego a Kazimierską. Ostatnim punktem trasy będzie połączanie z Aleją Armii Krajowej i ulicą Krakowską. Sam wiadukt zostanie rozbudowany o nową nitkę i przejścia dla pieszych, a sam zjazd w ulicę Krakowską zyska sygnalizację świetlną. Cała inwestycja ma zostać oddana do użytku w 2020 roku, z tego powodu można się spodziewać, że prace na niektórych odcinkach trasy mogą rozpocząć się lada dzień.

SłabyŚredniDobryBardzo dobrySuper! (Brak głosów! Bądź pierwszy)
Loading...

Reklama
Newsletter
Chcesz być na bieżąco?

E-prenumeratę wysyłamy z:
Read previous post:
„Trójkąt” czy zmienia się na lepsze?

Za czasów PRL-u część Przedmieścia Oławskiego dorobiła się czarnej legendy. Trójkąt wydzielony z ulic Puławskiego, Traugutta i Kościuszki po wojnie...

Close